У лютому 2021 року Michelin оголосили про свої плани до 2050 року перейти на виробництво повністю переробляються шин. Це досить амбіційне завдання, не дуже проста в реалізації, але французький виробник йде до цієї мети великими кроками.
Головний компонент для створення шин – синтетичний каучук, що отримується з нафти, – хочуть замінити переробленим пластиком з пакувальних матеріалів і тари із пластику. Про це йдеться на сайті компанії.
За даними National Geographic, середньостатистична шина складається з синтетичних каучуків тільки на 24%. В їх основі – синтетичний полімер бутадієн, що забезпечує надійне зчеплення і опір ковзанню на мокрій дорозі. Він стійкий до стирання. Ось його і планують замінити на новий матеріал на основі РЕТ.
Так, нещодавно Michelin стали партнером французької біохімічної компанії Carbios в області технологій ферментативної переробки. Одним з найбільших джерел забруднення планети є одноразові пластикові пляшки з поліетилентерефталату (PET), і Michelin вирішили знайти їм гідне застосування. За допомогою процесу, розробленого Carbios, PET перетворюється в армуючі волокна для шин.
Також планується використовувати біомасу, а саме: відходи деревного виробництва, рисову лушпиння і кукурудзяну солому. За попередніми розрахунками, щороку Michelin буде використовувати у виробництві шин близько 4,2 млн тонн деревної тріски. Представники компанії сподіваються, що впровадження такої технології дозволить вже до 2050 року створювати повністю екологічні шини без шкоди для навколишнього середовища. Зараз же екологічно чистими замінено близько 30% більш ніж з 200 компонентів, які входять до складу шин.